RegionTouren

Välkomna till RegionTouren som spelas på Karlskoga GK söndag 4 juni!

Detta är en ny tävling som anordnas av Örebro Läns Golfförbund, ÖLGF. Den är tänkt att ersätta T-singel som mer eller mindre har försvunnit. RegionTouren vänder sig till de som jobbar på vardagar men ändå vill spela singeltävling. Tävlingen är inte tänkt att ingå i någon annan tävling på klubbarna utan ev ligga en lördag- eller söndagseftermiddag.

Anmälningsavgiften är 150 kr och eventuell tävlingsgreenfee 200 kr. Valfri tee gäller för klass A-D, i Scratchklassen spelar man tee 57 respektive 49.

Första starttid kl. 11.00, anmälan senast 1 juni kl. 12.00.

Samtliga deltagande klubbar i distriktet ska anordna varsin tävling där vi sedan delar ut pris för bästa spelarna i respektive tävling och en total OoM. Man samlar poäng under samtliga tävlingar som sammanställs och publiceras på ÖLGF´s hemsida. Prisutdelning kommer att ske i slutet på säsongen, ingen prisutdelning kommer alltså att ske efter de olika deltävlingarna. Mer information om tävlingen och fullständiga tävlingsvillkor hittar ni här.

Anmälan RegionTouren

FÖLJ OSS PÅ NÄTET